Ułatwienia dostępu

Kontrola umów zawartych na odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych

Na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 2 i 5a, 5aa oraz art. 3 ust. 3 pkt. 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2025, poz. 733 t.j.) Wójt Gminy Brójce informuje o podjęciu działań związanych z kontrolą posiadania przez właścicieli nieruchomości umów na odbiór odpadów komunalnych. Kontrola dotyczy nieruchomości, na których powstają odpady, a nie zamieszkują mieszkańcy. Przedmiotowe umowy podlegają wpisaniu do ewidencji umów na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.

Urząd Gminy Brójce przypomina, że zgodnie z art. 6 ust. 1 wyżej wymienionej ustawy właściciele nieruchomości niezamieszkałych, którzy pozbywają się odpadów komunalnych i którzy nie są obowiązani do ponoszenia opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi na rzecz gminy, mają obowiązek udokumentowania korzystania z usług wykonywanych przez przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości.

Jednocześnie informujemy, że umowa musi być zawarta na odbiór odpadów segregowanych.

Brak posiadania aktualnych umów na odbiór odpadów komunalnych, skutkować będzie nałożeniem kary grzywny na postawie art. 10 ust 2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.

W związku z powyższym wszyscy przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą na terenie Gminy Brójce zobowiązani są dostarczyć aktualne umowy na odbiór odpadów komunalnych wraz z dowodami wpłat z dwóch ostatnich miesięcy do Urzędu Gminy Brójce do pokoju nr 7 w terminie do 31 października 2025 roku.